Особливості змісту та технологій маркетингової діяльності ВНЗ
Роботу виконав студент-магістрант Остапенко Сергій Анатолійович Завантажити повний текст роботи
Проблема маркетингової діяльності ВНЗ дуже актуальна в наш час. Як і будь-яке підприємство, навчальний заклад має максимально поширювати інформацію про себе, проводити рекламну кампанію та інші заходи з метою популяризації своїх освітніх послуг. Дане питання гостро стоїть в Україні, адже велика кількість навчальних закладів має давати не тільки можливість вибору абітурієнтам, а й високу конкурентоспроможність у наданні якісних послуг.
Згідно з теорією конкурентної стратегії М. Портера, конкурентоспроможний розвиток соціальних систем відбувається на основі факторів виробництва, інвестицій, інновацій та добробуту, рушійною силою якого виступає прагнення до нововведень. Різні групи суб’єктів ринку освітніх послуг і продуктів мають свої уявлення та свої вимоги щодо якості діяльності ВНЗ, і чим вищий ступінь задоволеності споживачів і замовників, тим вища якість маркетингової діяльності. Маркетинг покликаний рекомендувати сукупність способів і прийомів, які визначають спрямованість діяльності ВНЗ, а менеджмент реалізує цей маркетинговий підхід у системі управління вишем. Отже, маркетинг відіграє основну “ідеологічну” роль у досягненні ВНЗ заданої якості, а цілі й критерії його діяльності в умовах ринку визначаються цілями й критеріями маркетингової діяльності.
Український дослідник Бойчук І.В. зазначає, що маркетинг – це певна філософія бізнесу, яка у загальному вигляді зводиться до того, що надавши якісні послуги установа отримає певний прибуток [1, с. 80]. Головним підсумком якісної діяльності ВНЗ є якість навчання. Якість навчання − результат діяльності всіх складових вишу, які є або невід’ємними частинами процесу навчання (виховна, наукова, маркетингова, інформаційного забезпечення), або існують як самостійні (економіка, охорона праці, закупки й та ін.). Керівною системою є система менеджменту якості ВНЗ, ідеологічною – його система маркетингу ВНЗ.